Thursday, June 21, 2012

Korang insyaAllah boleh!


Assalamualaikum warahmatullah-i-wabarakatuh,

Abang Zaki nak bercoleteh sikit ni :-)

Apa khabar geng-geng Ampang Pecah, pejam celik sekejap je rasanya kita dah habis program. Apa-apa pun, abang bangga sebab korang dapat menjadikan program 3 hari motivasi kita mantap & terbaik! tahniah2,,

Abang dengar ada antara korang yang rasa penat giler masa program tu, kan? Ada juga yang buat muka bosan dan ke'lembu'an, mybe sebab program macam ni dah biaskorang ikut.

Just nak bagitau, segala apa yang korang lalui masa program kita tu, bukanlah sia-sia. Bukan dibuat sesuka hati & limpa, tetapi kami Fasi2 dan KD2 mahu melihat perubahan dalam diri korang. Ya, korang insyaAllah boleh.

Walaupun abang kurang dapat duduk sama2 dengan korang (sebab sibuk shoot gambar), abang perasan dalam diri korang ada keinginan nak berubah. Itulah namanya Hidayah. Jangan dipersiakan anugerah ni, mungkin hadirnya kali ni buat yang terakhir sebelum segalanya terlewat...

Ada antara korang yang dah form 3, form 4..tapi masih tak pandai nak solat dengan betul. Kalau solat pun tak pass, macam mana nak berjaya dalam hidup ni?? Kejayaan sebenar kita adalah dengan mentaati Allah s.w.t sepenuhnya. Walau kuat & power mana pun kita, walau pandai & hebat mana pun kita,..kita tetap hamba Allah. Satu masa yang pasti, kita semestinya dikembalikan kepadaNya. Ketika itu, ibadat solat yang di dunia diambil lewa, akan dipersoal oleh Allah, Solatlah satu-satunya harapan kita. Tanpanya, Allah akan marah & membenci kita. Jika tuhan kita sendiri sudah membenci kita, siapa lagi tempat kita berharap..
Awek? Member? Mak bapak?
Masa tu hanya tinggal iman & amal kita.

InsyaAllah, abang percaya yang korang boleh berubah. Tanpa ibadah, hidup ini takde maknanya. Percayalah, selepas menyempurnakan solat sebaik mungkin, hidup korang akan lebih bererti.

Inilah sedikit perkongsian dari abang Zaki, kalau nak contact, mesej je bila-bila mas, kalau nak jumpa, abang ada je kat depan sekolah korang, kat Darul Quran ni haa..

Semoga berjaya dan semoga kita berjumpa lagi :-)

No comments:

Post a Comment