Tuesday, June 5, 2012

Cerita pendek Tiket Tren

Saya pertama kali menaiki tren yg digunakan untuk jarak perjalanan yg panjang. Dari Alor Setar (Kedah) ke Kuala Kubu Bharu (Selangor). Saya agak kepenatan dan diasak pula dengan rasa lapar di perut. Tiba-tiba saya terpandang abjad 'N' pada baris 'makanan' di tiket. Wah3!!! Yummy~
Ada nasi ke ni?? Nasi apa ye..hehe,,

... Saya pun menunggu,,kebetulan pula masa itu petugas tren datang untuk memeriksa tiket.

Ha! ni satu peluang untuk bertanya, manalah tahu saya dapat makan lebih cepat...bestnyer~

"Bang, nak tanya la", saya menyapa.

Dia menoleh.

"N pada makanan ni untuk apa ye?", saya buat-buat bertanya, sebenarnya nak makan cepat,,hoho..

"oh, tu ntuk Nothing dik. takde makanan", jawab petugas itu ringkas.

-oh-
`==
tak tau nk cakap pe..
perut terus berkeroncong..




~Hidup ini penuh kejutan~

1 comment:

  1. Sabar menempuh ujian Allah
    ialah sifat mulia orang beriman
    termasuklah ujian lapar.

    ReplyDelete