Friday, September 17, 2010

Semboyan sayembara STAM bersautan!


 Seakan-akan baru sahaja semalam saya mengisi borang nama di Maahad Johor. Segala-galanya berlalu begitu segera. Beginilah kehidupan dunia. Pelbagai peristiwa di sini akan kekal menjadi memori yang takkan terbayar harganya.

 Tepat pada tarikh 20.10.2010, tiada lagi dalih dalam mujahadah. Agenda menjadi 'Alim perlu dikuatkuasakan di dalam jiwa secara tegas. Seterusnya pelaksanaan usaha yang sebaik-baiknya perlu pula bersamanya sabar. Teori studi harus ditransformasikan menjafi ke arah yang lebih 'syadid'. Selepas ini, masa bersama rakan-rakan dalam bergurau-senda bakal menjadi singkat. Moga ukhwah sejati tetap tertegak di hati. 'Mesyuarat tingkap' akan berubah menjadi muzakarah ilmu manakala mana-mana ulat buku terpaksa redha andai kurangnya privasi kerana menjadi tumpuan penagih ilmu.

 Wahai barisan ilmuwan Islam!

 Teguhkanlah hatimu dalam perjuangan. Meskipun masa mencemburui, tiada apa yang mustahil andai ditaqdirkan asbab tadbir diri sebaik habis. Berjuang bukan kerana sijil yang sekadar kertas, tetapi diniatkan demi menyuluhkan cahaya al-Haq ke hati-hati manusia. Umat Islam memerlukan kita, lantas persiapkan dirimu sebaiknya!

No comments:

Post a Comment