Sunday, November 28, 2010

Selamat tinggal Maahad Johor..

 Hari terakhir di permuqiman ilmuwan Islam amat sayu terasa. Akan tetapi, perjuangan harus diteruskan. Sahabat-sahabat seperjuangan beransur-ansur beredar daripada mahligai ilmu ini yang banyak menitiskan nur kebenaran ke dalam hati-hati kami warganya. Terlalu bayak rasanya lafaz 'syukran' yang mahu diberitakan kepada sahabat handai semuslim yang acapkali menegur, mengkritik dan memimpin saya dalam masa 10 bulan yang terasakan pendek ini. Turut amat saya hargai ialah guru-guru yang bermartabat mulia..moga Allah merahmati mereka, AJK juga penyelia Maahad Johor yang tekun mengemaskini kemaslahatan suasana tarbiyyah sehinggakan para warganya bagaikan berada di taman-taman syurga.

 Al-Fatihah disedekahkan kepada para pengarang kitab-kitab mukhtabar yang banyak menyinari benak mentaliti. Semoga semua ilmu yang dicerap tidak terlerai sekadar di dewan peperiksaan. Harap-harap, nur ilmu ini kelak akan menyinari laluan pancaroba hari ini yang menyaringkan hanya muslimin muslimat yang ampuh imannya mampu bertahan. InsyaAllah.

 Terima Kasih Maahad Johor. Terima kasih guru-guru, sahabat handai, sang saudara semuslim pencetus inspirasi, aurora ilmu serta kaca-kaca kenangan yang akan ku bingkaikan dalam album ukhwah fillah selamanya...

No comments:

Post a Comment