Monday, November 29, 2010

Betul!! Bermunajat kepadaNya lagi best drpd tackle awek.





(1) Kalau korang tacke awek, masih tak pasti dapat ataupun tak, kadang-kadang dapat malu jer..

tapi..

Allah s.w.t akan sentiasa menyahut setiap luahan hati hambaNya tanpa jemu. Sesungguhnya, Dia Maha Mendengar.

"Dan apabila hamba-hambaKu bertanya kepadaMu (Muhammad) tentang Aku, maka sesungguhnya Aku dekat..." (SURAH AL-BAQARAH, 27:186)

(2) Kalau korang tackle awek, makin korang hampir dengan awek tu, tak kira la budak U ke..budak kilang ke..budak2 sosial ke..korang kena makin banyak habiskan harta korang untuk perempuan tu..

tapi..

Allah s.w.t akan memberi ganjaran yang besar bagi hambaNya yang taat beribadah kepadaNya. Dialah Pemilik Mutlak segala nikmat. Bahkan, nikmat yang belum dilihat lagi dijanjikan di akhirat nanti, pasti lebih hebat!

"Kebajikan apa pun yang kamu peroleh, adalah dari sisi Allah...(SURAH AN-NISA', 4:79)

(3) Kalau korang minta apa-apa daripada awek korang, tak confirm lagi apa yang korang nak tu korang dapat. Kadang-kadang, dapat maki jer..

tapi..

Allah s.w.t Maha Pemurah, Dia boleh berbuat apa sahaja sedang kurniaNya tidak terjangkau di logika kita. Maka berharaplah kita kepadaNya.

"Tidakkah kamu tahu bahawa Allah memiliki kerajaan langit dan bumi? Dan tidak ada lagi pelindung dan penolong selain Allah". (SURAH AL-BAQARAH, 17:107)

(4) Tak semestinya awek korang tu akan setia sampai bila-bila. Hati manusia, sifatnya lazim berbolak-balik. Mungkin hari ni dia dengan korang..tapi, korang boleh jamin untuk esok?

tapi..

Allah s.w.t akan sentiasa bersama hamba-hambaNya yang bersabar dalam mengharapkan redhaNya. Sungguh, Allah s.w.t itu Maha Penyayang.

"...Sungguh Allah beserta orang-orang yang sabar." (SURAH AL-BAQARAH, 23:153)

(5) Tak semestinya yang korang tackle tu berbaloi untuk korang. Kadang-kadang, ntah apa-apa je la. Dan mungkin si dia tu tak serasi untuk korang.

tapi..

Allah s.w.t sentiasa berbaloi untuk didampingi dan ditaati. Ganjaran yang tak terlihat namun tetap terasakan pasti di pertimbangan neraca iman yang ampuh cukup menyedarkan empunya mata hati yang bersinarkan janji mengabdikan diri kepadaNya.

"Sesungguhnya orang-orang yang bertakwa berada dalam syurga dan kenikmatan."
 (SURAH AT-TUR, 52:17)

(6) Kadang-kadang, nafsu yang wujud akan menyebabkan hati korang tewas lantas memungkinkan tindakan-tindakan-tindakan yang melangkaui norma keimanan.

tapi..

Nafsu korang akan terdidik dan tunduk kepadaNya. Lantas ketenangan hakiki akan menyelimutimu lembut. Percayalah, tiada yang lebih memberi kebahagiaan melankan melalui keredhaanNya.

"Dan adapun orang-orang yang takut kepada kebesaran tuhannya dan menahan diri dari (keinginan) hawa nafsunya maka sungguh, surgalah tempat tinggalnya." (SURAH AN-NAZI'AT, 79:40-41)

(7) Yang paling pasti, korang takkan dapat bersama awek korang sampai bila-bila. Korang perlu terima hakikat, setiap manusia pasti akan mati dengan ketentuanNya.

tapi..

Allah s.w.t Maha Kekal. Dia akan sentiasa ada untuk hamba-hambaNya. Di saat hambaNya kesunyian, Dia tetap ada untuk hambaNya mengadu. Di waktu tiada lagi teman setia, maka Dia tetap sentiasa ada untuk hambaNya berharap segala-galanya.
"Tidakkah mereka mengira, bahwa sesungguhnya mereka dibangkitkan. Pada suatu hari yang besar. (iaitu) pada hari (ketika) semua orang bangkit menghadap Tuhan seluruh alam." (83:4-6)

Termalah hakikat..

Tiada tuhan selain Allah, tiada yang lebih dicintai melainkanNya, tiada yang lebih diletakkan pengharapan melainkan kepadaNya.

Apabila mencintai seseorang, biarlah diikhlaskan keranaNya. Biarlah syariat Islam menjadi bukti setulus mana cinta itu diniatkan keranaNya. Moga apabila kita mencintai seseorang keranaNya, maka Allah s.w.t akan menyayangi perhubungan tersebut lalu menaburkan sakinah dan rahmatNya yang menjadi idaman para perindu dan pencinta yang tulus nan jujur. InsyaAllah.

Wallahua'lam..

No comments:

Post a Comment