Sunday, October 31, 2010

Menjurangkan meskipun menghampirkan

 

 Dunia berubah seiring peredaran zaman. Letusan teknologi menimbulkan berbagai-bagai program menarik di televisyen, facebook semakin digilai serta tidak lupa kegiatan blogging yang turut saya minati.

 Kadangkala, saya termenung seketika. Mungkinkah kesemua pembaharuan ini benar-benar menyatukan kita. Maksud saya, demi maslahat yang berfaedah. Saya kerap kali tersedar, saya mungkin lebih kerap menatap wajah siber visual yang beremosi tetapi hampa dari roh, berbanding berbual dengan kerabat keluarga sendiri. Mungkinkah ini implikasi sampingan teknologi??

 Kes-kes di dada akhbar berkaitan laman sosial facebook ada yang menyatakan wujudnya kes penceraian asbab terlalu asyik melayani teman di alam maya sehingga alpa akan amanah yang dipertanggungjawabkan sebagai suami/isteri.

 Sekadar pedoman buat diri sendiri. Erm, apa yang saya patut bualkan dengan ibu saya sebentar lagi ya?..

No comments:

Post a Comment